Paparan Lebih Menarik Dengan Menggunakan Google Chrome! Selamat Membaca! For a better result, please use Google Chrome! Happy Reading Peeps!

Sukanya Dia!


Wahh! Bestnya ikan aku dapat balang baru! Diperbuat daripada kaca lagi YOU! ♥ Untunglahhhh~

Carita sebenarnya macam gini. Semenjak dua menjak aku bela Ikan Laga ni, aku ada terbaca blog² tentang Cara Penjagaan Ikan Laga @ Betta. Menurut kata tuan punya blog tu, seelok²nya tempatkan ikan laga kedalam Bekas/tangki Kaca. Sekiranya ikan yang berjantina jantan kelihatan tidak sihat, sirip & ekornya akan menguncup.

Aku pun tanyalah mak, "Mak, mak ada ke balang kaca?". Mak aku balas "Tak silap mak, abah ada belikan mak Vase yg diperbuat daripada kaca. Yang tu HA!". Tanpa lengah masa aku kebas balang kaca untuk basuh. Lepas tu, mak aku cakap lagi "Tapi engko kena buat penutupnya!". Dalam hati aku berkata "Senang je tu!"

Tup Tab Tup Tab

Kerja membasuh balang & buat penutup pun siap~ Ayuh masukan ikan!
Mula² letak air kat dalam balang kaca. Selepas itu, keluarkan batu yang aku letak kat dalam balang kuih raya tu (Seketoll je aku letak! Sedihkan?). Kemudian, tangkap ikan tu masukan terus dalam balang kaca Siap! Oh lupa! Letak balik baru seketoll tadi kat dalam balang kaca. Baru la SIAP!


Tinggal nama je tak bagi lagi! 
Hrmmm~  :|


Terima kasih kerana sudi membaca!

1 comment:

~Saya Buncit~ said...

mane nak cari balang mcm tu ye?

Back To Top

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tips! Home Tutorial! Knowing Me! Journal! Shout! ❤
Hak Milik Nasir Mukhriz©